Proste Historie
Proste Historie
Proste Historie
Proste Historie
2016-07-01

Brokuły - wartości odżywcze i zdrowotne

Proste Historie
Brokuły - wartości odżywcze i zdrowotne

Brokuły to jedno z najbardziej wartościowych warzyw, które na stałe powinno znaleźć miejsce w zdrowym jadłospisie każdego człowieka. Zielony skarb, pomimo tego, że prawie w 90% składa się z wody, posiada bogactwo składników, które doskonale wpływają na ludzki organizm. Jakie wartości odżywcze ma brokuł i dlaczego warto go wdrożyć do diety? Sprawdź!

Brokuł - właściwości lecznicze

Zielone warzywo to samo zdrowie! Jego działanie doskonale motywuje organizm do zwalczania potencjalnych komórek rakowych. Dzięki zawartym w brokułach związkom siarki zwiększa się ilość enzymów, które pomagają w profilaktyce antyrakowej. Właściwości zdrowotne brokułu sprawdzają się zwłaszcza w przeciwdziałaniu powstawania nowotworu płuc, piersi, okrężnicy oraz żołądka.
Warzywo zaskakująco dobrze radzi sobie także z bakteriami, które są główną przyczyną wrzodów żołądka.

Brokuły - witaminy do zadań specjalnych

Czy wiesz, że łodyga wraz z kwiatami brokułu posiada tyle samo cennej dla organizmu witaminy C, co dwie pomarańcze? Składnik ten zwiększa produkcję kolagenu, który odpowiada za kondycję naszych stawów. Brokuły są także bogate w foliany, czyli witaminy z grupy B. W połączeniu z zawartym w warzywie beta-karotenem stanowią ochronę dla oczu, uodparniając je na zaćmę. Budują także barierę przeciw atakującymi mózg wolnymi rodnikami. Nie zapominaj o liściach! To w nich znajduje się najwięcej witaminy A.

Bogactwo wapnia i potasu zawarte w brokułach

Pierwiastki te odgrywają ważną rolę w sprawnym funkcjonowaniu ludzkiego organizmu. Potas zawarty w dużej ilości w brokułach wpływa doskonale na regulowanie ciśnienia. Z tego powodu warzywo zalecane jest osobom zmagającym się z problemem nadciśnienia tętniczego.
Wapń natomiast, którego bogactwo znajduje się w brokułach, świetnie wpływa na stan kości.

Ile kalorii ma brokuł i dlaczego warto go jeść na diecie?

Przede wszystkim zielone warzywo składa się w największej części z wody, co sprawia, że stanowi ono niezwykle lekki posiłek. Szacuje się, ze 100 g brokułu to około 35 kcal. Dużą część wartości odżywczych stanowi błonnik, który doskonale sprzyja procesom trawiennym. Brokuł można doskonale komponować z różnymi dodatkami, jest smaczny i przynosi uczucie sytości, dlatego polecany jest osobom przeprowadzającym dietę.

Zielone różyczki brokułów dostępne także w ofercie Prostych Historii. Sprawdź >

Proste Historie
Facebook
Youtube