Proste Historie
Proste Historie
Proste Historie
Proste Historie
2016-10-04

Buraki - właściwości odżywcze i zdrowotne

Proste Historie
Buraki - właściwości odżywcze i zdrowotne

Buraki to jedne z tych warzyw, bez których nie wyobrażamy sobie polskiej, tradycyjnej kuchni. W końcu jak wyglądałby wieczór wigilijny bez pachnącego grzybami barszczu czerwonego? Jest to także ogromne bogactwo wartości odżywczych, które doskonale wpływają na nasze zdrowie. Burak ćwikłowy powinien więc na stałe zagościć w twoim menu, nie tylko od święta.


Buraki - witaminy na zdrowie!

Burak czerwony to prawdziwe super jedzenie, które kryje w sobie mnóstwo witamin odpowiedzialnych za zdrowe funkcjonowanie naszego organizmu. Surowe buraki zawierają w sobie ogromne ilości witamin z grupy B, witaminę A, C, a także pierwiastki takie jak magnez, potas, wapń, sód, czy rzadkie rubid i cez. Taka witaminowa bomba to spora dawka zdrowych elementów na każdy dzień.

Buraczki na dobry nastrój

Udowodniono, że sok z buraków posiada właściwości energetyzujące, co sprawia, że wypicie szklanki zdrowego napoju może skutecznie podnieść twoją sprawność i pomóc ci wytrzymać więcej wysiłku podczas treningu. Składnikiem zawartym burakach czerwonych jest także betaina, którą wykorzystuje się w leczeniu depresji. Według badań potrafi ona skutecznie wpłynąć na poprawę twojego nastroju. Podobnie tryptofan, który daje uczucie zadowolenia podobne jak po zjedzeniu kawałka czekolady. Ponadto dowiedziono, że warzywo to pozytywnie wpływa na poprawę pamięci i funkcjonowanie mózgu. Właściwości buraka mogą więc sprawić, że poczujesz się na prawdę lepiej! A jeżeli przydarzy ci się ból głowy spowodowany kacem szybko sięgnij po sok z buraka. Pomaga on w pracy wątroby i oczyszczaniu krwi.

Buraki - wartości odżywcze

Surowe buraki to nie tylko źródło witamin i pierwiastków ważnych do zdrowego funkcjonowania. Właściwości buraka sięgają dużo dalej. Ma on nieoceniony wpływ przede wszystkim na oczyszczanie krwi, stosuje się go nawet w terapiach wspomagających chemioterapię. Wspaniale działa na przyspieszenie metabolizmu. Nie tylko za sprawą dużej zawartości błonnika, ale także dzięki usuwaniu z dróg pokarmowych niebezpiecznych drobnoustrojów. Wspomaga usuwanie z organizmu metali ciężkich, a także pozytywnie wpływa na obniżenie cholesterolu.

Buraczki czerwone - smaczna propozycja na obiad

Najzdrowszym sposobem na czerwone warzywo jest sok z buraków. Jeżeli jednak nie jesteś miłośnikiem tego typu smaków możesz przygotować pyszny obiad wykorzystując PROSTE HISTORIE (np. Barszcz ukraiński). Mrożone warzywa to gwarancja oryginalnego smaku i świeżości. Podając na stół wyśmienity barszcz ukraiński będziesz mieć pewność, że twoja rodzina otrzyma wartościowy, aromatyczny i smaczny posiłek, który oczaruje ich kubki smakowe. Dzięki wysokiej jakości mrożonym warzywom masz możliwość posiadania soczystych czerwonych buraczków zawsze pod ręką, kiedy tylko najdzie cię ochota na coś pysznego. Zastanawiasz się co podać na obiad, aby był zdrowy i dostarczał domownikom właściwych substancji odżywczych? Wybierz dania z buraczkami i ciesz się ich oryginalnym smakiem! 

Buraki - kalorie i dieta

Burak ćwikłowy ważący 100 gramów zawiera zazwyczaj około 40 kalorii. Oprócz tego jednak warzywo jest niezwykle bogate w błonnik, który zdecydowanie przyspiesza przemianę materii. Do tego pomaga w poprawianiu sprawności funkcji układu pokarmowego. Spożywanie buraków w różnej postaci hamuje także ochotę na słodycze, co może być dużą zaletą, jeżeli przebywasz na diecie.

Proste Historie
Facebook
Youtube