1
Blog

Jakie dania z roślin strączkowych – 10 najlepszych pomysłów!

By 24 maja 2021 Brak komentarzy
Jakie dania z roślin strączkowych – 10 najlepszych pomysłów!

Zastanawiasz się, jak urozmaicić posiłki i jeść zdrowo oraz smacznie, ale nie spędzać w kuchni połowy dnia na gotowaniu? Mamy dla Ciebie kilka propozycji na pomysłowe i pyszne dania z roślin strączkowych. Korzystając z produktów mrożonych, oszczędzisz mnóstwo czasu na przygotowanie posiłków, a będą one miały wszystkie wartości odżywcze właściwe dla produktów świeżych. Zielona i żółta fasolka, bób, groszek i ciecierzyca to doskonałe źródło wysokowartościowego białka, błonnika i witamin. Rośliny strączkowe są dobrym zamiennikiem mięsa dla wegetarian, ale też wyśmienitym dodatkiem do posiłków mięsnych. Poznaj przepisy na dania z roślin strączkowych!

Ciecierzyca z dynią w sosie curry i gulasz wegetariański z soczewicą

To dwa niezwykle smaczne i dość łatwe w przygotowaniu dania. Możesz przyrządzić je sam, od podstaw, ale jest lepsze rozwiązanie. Przygotowaliśmy prawdziwą ucztę dla wegetarian, fleksitarian i wszystkich mięsożerców dbających o zdrowie. Gotowe mrożone dania: ciecierzyca z dynią w sosie curry i gulasz wegetariański z soczewicą wymagają jedynie podgrzania. Są tak skomponowane, że jedyne, co musisz robić podczas ich przygotowywania, to mieszać od czasu do czasu w garnku. Ewentualnie możesz doprawić danie do smaku wedle własnego gustu. Wartościowy posiłek przygotujesz szybko i łatwo, a co bardzo ważne – zapewni Ci on na długo uczucie sytości i dostarczy cennych składników odżywczych.

Pęczak lubelski z groszkiem cukrowym

Pęczak z groszkiem cukrowym możesz przygotować samodzielnie, osobno gotując kaszę i mrożony zielony groszek, a następnie mieszając oba składniki w odpowiednich proporcjach i doprawiając do smaku. Możesz też sięgnąć po gotowe danie od Prostych Historii. To korzystny wybór dla łasuchów dysponujących minimalną ilością czasu na gotowanie posiłków. Przygotowanie pęczaku lubelskiego z groszkiem cukrowym Proste Historie zajmie mniej niż pół godziny.

Grzanki z pastą z bobu

Bób to jedno z najbardziej wartościowych pod względem odżywczym warzyw. Zawiera kwas foliowy, błonnik, witaminy i cenne sole mineralne. Najwięcej składników odżywczych jest w skórce młodego bobu, dlatego zaleca się spożywanie tej rośliny razem ze skórką. Niestety, sezon na bób trwa krótko i świeżym, młodym bobem możemy cieszyć się jedynie wczesnym latem. Mrożony bób Proste Historie to jednak genialne rozwiązanie na każdą porę roku. Głęboko mrożony młodziutki bób nie traci nic ze swoich wartości odżywczych i prozdrowotnych.

Przepis na pyszne grzanki z pastą z bobu jest bardzo prosty. W opiekaczu przygotowujemy grzanki z pieczywa tostowego (najlepiej jest wybrać pieczywo pełnoziarniste). Bób Proste Historie gotujemy zgodnie z instrukcją podaną na opakowaniu – zajmuje to kilkanaście minut. Ugotowany bób blendujemy i dodajemy do niego ugotowane jajka oraz szczypiorek. Smarujemy pastą grzanki i gotowe.

Fasolka szparagowa z boczkiem

Fasolka szparagowa to nieocenione źródło wartościowego białka, potasu, fosforu, kwasu foliowego i innych składników odżywczych. Wybór: fasolka zielona czy żółta nie jest prosty, ponieważ obie odmiany są bardzo smaczne. Fasolka zielona będzie miała nieco więcej kwasu foliowego, a jej żółta kuzynka – potasu i fosforu. Jeśli nie możemy się zdecydować, najlepiej jest ugotować fasolkę w obydwu kolorach i stworzyć dwubarwne danie.

Fasolka szparagowa z boczkiem i cebulką to danie dla smakoszy preferujących mięsne posiłki. Zieloną lub żółtą fasolkę (albo obydwie) Proste Historie gotujemy i odcedzamy. Na patelni przysmażamy boczek i cebulkę, aż boczek się przyrumieni, a fasolka będzie lekko złocista. Mieszamy boczek i uprażoną cebulkę z ugotowaną fasolką i doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Smacznego!

Zupa warzywna z zieloną i żółtą fasolką szparagową

Zupa to posiłek tradycyjnie jedzony jako pierwsze danie obiadowe. Można też ograniczyć obiad tylko do zupy, jeśli jest pożywna i na długo zapewni uczucie sytości. Wiele osób nie wyobraża sobie bez niej dnia. Świetnym pomysłem na obiadowe danie dla osób dbających o linię jest zupa warzywna z fasolką szparagową. Do mrożonej włoszczyzny dodajemy żółtą i zieloną fasolkę. Gotujemy je w wodzie lub na wywarze mięsnym. Po niespełna pół godzinie pyszna zupa jest gotowa do podania. Można serwować ją z grzankami i ewentualnie z dodatkiem tartego żółtego sera. Wersja dla dbających o linię serwowana jest oczywiście bez tych dodatków. Takie danie sprawi, że na długo opanuje nas błogie uczucie sytości.

Sałatka z zielonym groszkiem

Tęsknisz za sałatką z zielonym groszkiem? Nic łatwiejszego niż przygotować ją z pomocą mrożonek Proste Historie. Groszek i pozostałe warzywa gotujemy i pozostawiamy do wystygnięcia. Kiedy już przestygną, mieszamy je w salaterce, dodajemy majonez i przyprawy, raz jeszcze dokładnie mieszamy całość i wstawiamy do lodówki, tak by sałatka nabrała smaku. Podajemy z grzankami albo świeżym pieczywem. To idealna przekąska i danie na lunch oraz kolację. Jej przygotowanie może zająć nieco więcej niż pół godziny, ale za to sałatki przygotować możemy większą ilość i rozkoszować się nią także kolejnego dnia.

Żółta fasolka z bułką tartą

To bardzo proste w przygotowaniu i pyszne danie. Fasolkę szparagową Proste Historie gotujemy przez czas podany na opakowaniu. Na patelni rozpuszczamy masło i dodajemy bułkę tartą. Podsmażamy, aż bułka nabierze złocistego koloru. Fasolkę odcedzamy i przekładamy na talerz. Polewamy całość złocistą, rumianą bułeczką. Gotowe.

Zielona fasolka szparagowa z kurczakiem

Fasolka szparagowa, zarówno zielona, jak i żółta, to doskonały dodatek do dań mięsnych. Wyśmienicie będzie smakować podana z duszoną piersią z kurczaka i ziemniaczkami. Wypróbuj ten przepis na obiadowe danie. Rośliny strączkowe świetnie komponują się z mięsem i uzupełniają posiłek o dodatkowe białko. Mają też, co ważne dla osób odchudzających się, niską zwartość tłuszczu.

Fasolka szparagowa z pomidorami i rozmarynem

Suszone pomidory, rozmaryn i fasolka szparagowa to połączenie idealne. W wersji dla wegetarian łączymy ugotowaną i przestudzoną fasolkę szparagową Proste Historie z pokrojonymi w kostkę suszonymi pomidorami i świeżym rozmarynem. W wersji dla osób jadających mięso możemy dodać do tego dania przysmażony na patelni boczek. Wrażenia organoleptyczne będą nieziemskie – to gwarantowane! To wykwintne danie możemy podać jako przystawkę albo dodatek do obiadu lub kolacji. W wersji z boczkiem z powodzeniem sprawdzi się też jako samodzielne, sycące i wartościowe pod względem odżywczym danie.

Fasolka szparagowa z wątróbką

I wreszcie na zakończenie przepis na danie dostarczające mnóstwa białka, witamin, potasu, fosforu i żelaza: fasolka szparagowa z wątróbką. Drobiową wątróbkę myjemy i podsmażamy na odrobinie oleju. Możemy dodać do smażenia ocet balsamiczny oraz odrobinę cebulki. Fasolkę mrożoną Proste Historie gotujemy i odcedzamy. Do usmażonej wątróbki dodajemy fasolkę i całość przez chwilę podgrzewamy, mieszając. Danie serwujemy z ziemniaczkami lub – w wersji dla dbających o linię – bez ziemniaków. Proste, szybkie i mega pyszne. Oraz zdrowe, jak wszystkie dania z roślin strączkowych.